احتمالا شما هم از آن دسته افراد باشید که یا صاحب فروشگاه آنلاین هستید و یا مدیریت آن را بر عهده دارید در این صورت می بایست برای بهبود عملکرد فروشگاه و افزایش رضایت مشتریان از افزونه های مختلفی استفاده نمایید. یکی از این افزونه ها که حضورش در هر فروشگاهی ضروری است افزونه YITH WooCommerce Checkout Manager می باشد. این افزونه برای سفارشی سازی و ساخت صورت حساب های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سایت ساز بوم این افزونه را به زبان فارسی و به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.
با استفاده از افزونه مدیریت صورت حساب می توانید فیلدهایی نظیر: متن، چک باکس، تاریخ، زمان و… به صفحه اضافه نمایید.
ویژگی جذاب این افزونه این است که برای راهنمایی هرچه بهتر کاربران، در هرکدام از فیلد ها قسمت راهنمایی قرار داده شده تا در حین پر کردن فیلدها توسط مشتری، در صورت نیاز اطلاعات لازم را به وی بدهند.
شرایطی را برای شما ایجاد می کند که بتوانید هر کدام از فیلدهای صفحه را به صورت دلخواه فعال و یا غیر فعال نمایید.
موقعیت هر کدام از فیلدها را می توانید مورد ویرایش قرار دهید. جهت تغییر موقعیت هر کدام از فیلدها میتوانید با کشیدن و رها کردن فیلدها، موقعیت آن را عوض کنید.
6 ویژگی افزونه YITH WooCommerce Checkout Manager
- اضافه کردن فیلدهای مختلف: خیلی راحت میتوانید فیلدهای مرتبط با حمل و نقل، پرداخت و سایر فیلدهایی که مدنظر دارید را سفارشی سازی نمایید.
- اضافه کردن فیلد های سفارشی: انواع مختلف فیلدهای سفارشی و چند گزینهای را به صورت حساب خود اضافه نمایید.
- اعمال تغییرات در صفحه تسویه حساب: رنگها، برچسبها و TOOLTIP هایی را که میخواهید در فیلد صورت حساب خود داشته باشید را سفارشی سازی نمایید.
- اعتبارسنجی اطلاعات وارد شده: شامل اطلاعاتی نظیر کد پستی، تلفن، پست الکترونیکی، استان و مالیات بر ارزش افزوده است که می توانید از صحت اطلاعات وارد شده توسط کاربر اطمینان پیدا کنید.
- افزودن Tooltip به فیلدها: Tooltip یکی از انواع المان های مورد استفاده در رابط کاربری گرافیکی می باشد. کاربرد آن هنگامی است که در رابطه با یک آیکون مشخص بخواهید اطلاعاتی را به کاربر بدهید، با مکث بر روی برخی از المان ها در قالب جعبهای حاوی یک متن ظاهر میشود و اطلاعاتی در مورد آن المان را ارائه میدهد.
- تعیین موقعیت و انتخاب بهترین طرح بندی برای فیلدها: فقط با کشیدن و رها کردن میتوانید فیلدها را بر اساس اولویتی که میخواهید جا به جا نمایید. همچنین میتوانید از استایل پیش فرض ووکامرس استفاده نمایید و یا فیلدها را تنها در یک ستون قرار دهید.
*پس از ویرایش صورت حساب ووکامرس بکاپ گیری از سایت وردپرسی را فراموش نکنید.
آموزش افزونه ویرایش صورت حساب ووکامرس
- افزونه ووکامرس مدیریت پرداخت یا YITH WooCommerce Checkout Manager را از اینجا نصب و فعال کنید.
- پس از نصب، منوی جدید به عنوان YITH plugins برای شما ایجاد می شود. برای ورود به تنظیمات افزونه می بایست بر روی گزینه Checkout Manager کلیک نمایید.
- پس از اتمام دو مرحله قبل، اکنون دو تب در صفحه مشاهده می نمایید که یکی Settings یا همان تنظیمات می باشد و دومی Checkout fields یا فیلد های افزونه می باشد.
در قسمت تنظیمات با تصویری مشابه تصویر زیر مواجه می شوید:
- Enable JS Validation: با کلیک بر روی این گزینه اعتبار سنجی در جاوا اسکریپت فعال میگردد.
- Enable VAT JS Validation (EU): این گزینه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.
- Enable Tooltip: این گزینه مربوط به ابزار راهنما در صفحه پرداخت است.
- Checkout Style: سبک پرداخت (نمایش فرم پرداخت در یک ستون به جای دوستون پیش فرض).
- Input Field Height: تعیین میزان ارتفاع فیلد ورودی.
- Input Field Border: مشخص نمودن رنگ برای مرز بخش ورودی.
- Input Field Border On Focus: تنظیم رنگ برای مرز فیلد ورودی.
- Input Field Border (correct info): تنظیم رنگ برای مرز فیلد ورودی زمانی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد.
- Input Field Border (wrong info): تنظیم رنگ برای مرز فیلد ورودی زمانی که اطلاعات وارد شده اشتباه باشد.
- Error Message Color: تعیین رنگ برای پیام خطا.
- هنگامی که اطلاعات مرتبط با بخش تنظیمات را پر کردید بر روی تب فیلدهای افزونه کلیک نمایید؛ با تصویری مشابه زیر روبرو خواهید شد.
- در این صفحه هر تعداد فیلد را که می خواهید اضافه نمایید. علاوه براین می توانید فیلدهای پیش فرض را مورد ویرایش قرار دهید.
طبق عادت در انتهای هر مقاله آموزشی، نکته ای مهم برای پیشرفت و توسعه سریعتر وب سایت گفته می شود. ساده و حیاتی ترین کار پس از راه اندازی سایت کار با برگه ها در وردپرس است این دانش جهت ساخت صفحات لندینگ قوی به ما کمک شایانی می کند. پس از اتصال ایمیل های متفاوت به سایت ممکن است فراموش کنیم تمامیه ایمیل ها را چک کنیم از این رو با استفاده از روش مدیریت چند آدرس ایمیل با یک جیمیل می توانیم به راحتی تمامیه ایمیل های خود را مدیریت و کنترل کنیم.
این نوشتار هم به پایان رسید، امیدواریم که مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. می توانید هر نوع سوال و مشکلی که در این زمینه دارید از طریق راههای ارتباطی با ما درمیان بگذارید.