ایمیل مارکتینگ

زمان مطالعه: 12 دقیقه

هر آنچه که می بایست درباره ایمیل مارکتینگ بدانید

انقدر آسونه! فقط کافیه یک بانک آدرس ایمیل پیدا کنید و هر روز به همه ایمیل بفرستید (ما یک محصول با ویژگی های بی نظیری را برای شما تولید کردیم، بیایید و از ما خرید کنید)؛ ولی آیا این ایمیل مارکتینگ است؟!

کاملا واضحه که این نوع پیام رسانی به هیچ عنوان در زمره ایمیل مارکتینگ محسوب نمی شود.

ایمیل مارکتینگ روش های مختص به خودش را دارد. بنابراین داشتن یک بانک آدرس ایمیل، ارسال ایمیل بدون هدف و یا ارسال ایمیل تبلیغاتی بدون محتوا ارزشمند  بازاریابی ایمیلی نیست.

اکنون سوالی مطرح می شود که روش اصولی چیست؟ این نوشتار برای همین است. راهنمایی شما جهت برداشتن گام های درست.

در این مقاله از مقالات مانابوم قرار است به صورت جامع به ایمیل مارکتینگ، مزایای آن، آموزش ایمیل مارکتینگ، نکات منفی و… بپردازیم. مثل همیشه تا آخر همراه ما بمانید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ روشی کاملا موثر برای ایجاد آگاهی و ارائه اطلاعات در رابطه با فروش و یا دادن اطلاعیه به مشتریان قدیمی و یا جدید است. بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش ‌های اطلاع رسانی به مشتریان و داشتن تعامل با  کاربران است.

هنگامی که یک مجموعه اقدام به ارسال ایمیل برای مشتریان می‌ کند فارغ از اینکه برای سفارش‌ ها تاییدیه می گیرد یا به صورت مستقیم پاسخگو کاربران هستند، شکلی از بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته می شود.

بنابراین ایمیل مارکتینگ شرایطی را برای کسب و کارها فراهم می کند تا بتوانند مشتریان را مطلع کنند یا در کاربران احساس نیاز ایجاد کرده و آنها را به مشتری جدید تبدیل نمایند. البته یک حالت منفی نیز وجود دارد اینکه با ارسال ایمیل‌ های ناخواسته  باعث آزار و دریافت بازخوردهای منفی از مشتریان شوید.

به صورت کلی ایمیل های ارسالی به دو نوع تقسیم می شوند

  • ایمیل های مارکتینگ

خبرنامه ها از بهترین مثال های ایمیل مارکتینگ هستند. با استفاده از آنها محصولات جدیدی را معرفی می کنیم و یا آخرین اخبار مرتبط با کسب و کارمان را برای کاربران ارسال می کنیم.

  • ایمیل های تراکنشی

شامل ایمیل‌های یادآوری رمز عبور، فاکتور خرید، جواب پشتیبانی به تیکت و… می باشند. این نوع از ایمیل‌ها اصولا به صورت اتوماتیک ارسال می‌شوند.

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

حدود 41 سال پیش فردی به نام گری توئرک توانست یک ایمیل را به صورت گسترده برای بیش از 4000 مشتری سازمان تجهیزات دیجیتال ارسال نمیاد و به فروشی نزدیک به 13 میلیون دلار برسد. پس از این اتفاق به او لقب پدر اسپم دنیا را دادند. اما وی اعتقاد دیگری داشت چرا که ایمیل ها را به صورت هدفمند برای کاربران ارسال کرده بود و می بایست لقب پدر ایمیل مارکتینگ را از آن او کنند.

در دهه 1990 با گسترش استفاده از اینترنت و نفوذ تکنولوژی در زندگی شخصی و کاری مردم شاهد تغییرات زیادی شدیم. در همین  جهت Hotmail اولین سرویس ایمیل تحت وب به صورت رایگان  فعالیت خود را آغاز کرد تا از طریق آن هزینه‌های بازاریابی مستقیم (حضوری یا تلفنی) را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

تفاوت ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی

خیلی از افراد بازاریابی ایمیلی و تبلیغات ایمیلی را یکی می دانند. اما این دو نوع بازاریابی از هم متمایز هستند و تبلیغات ایمیلی بسیار گسترده تر از بازاریابی ایمیلی می باشد.

در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام را برای افراد زیادی ارسال کنید. گاها با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و خرید بانک ایمیل، این کار را انجام می دهند.

اما بازاریابی ایمیلی کاملا برخلاف ایمیل تبلیغاتی است، یعنی یک ارتباط دو طرفه و بلندمدت و با مشتریان برقرار می شود. این ارتباط، به درخواست و رضایت مشتری ادامه پیدا می‌کند. محتوای پیام هایی که ارسال می شود بسیار متفاوت تر از پیام‌های تبلیغاتی است. هدف ایمیل مارکتینگ ارسال یک پیام برای همه کاربران نیست، بلکه ایجاد یک رابطه اصولی و بلندمدت با مخاطبان از طریق ایمیل است.

مزایای ایمیل مارکتینگ

مزایای ایمیل مارکتینگ

  1. انعطاف پذیری بالا: ایمیل مارکتینگ در همه مشاغل کاربرد دارد. اهمیتی ندارد فروشنده لباس هستید و یا مشاوره خانواده می دهید؛ با استفاده اصولی از ایمیل مارکتینگ مشتریان زیادی را جذب کنید و در نهایت فروشتان را چند برابر نمایید. البته شما علاوه بر تبلیغ محصولاتتان سایر موارد مرتبط به حوزه کسب و کارتان را نیز می توانید مطرح کنید.
  2. دسترسی راحت: فرض کنید صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارید. هنگامی که در آن محتوایی را منتشر می کنید افراد زیادی هستند که آن را نمی بینند، البته تعدادی هم پست شما را می بینند اما نسبت به آن بی توجه هستند. در رابطه با ایمیل مارکتینگ می توان گفت اکثر افراد ایمیل شما را مشاهده می کنند و تعداد بسیار کمی از افراد نسبت به ایمیل های دریافت شده بی توجه هستند.
  3. ریسک پایین: بازاریابی ایمیلی به صورت چشمگیری هزینه ها را کاهش می دهد. حتی اگر با استفاده از این روش در کسب و کارتان به موفقیت های بزرگی نرسیده اید و انتظارات شما را برآورده نکرده است، باز هم ایمیل مارکتینگ روشی مقرون به صرفه است و شما ضرری نکردید.
  4. کنترل پذیری مناسب: این را می دانیم روش های دیگری که در بازاریابی وجود دارند ممکن است دستخوش تغییراتی شوند که خارج از حیطه تصمیم گیری شما است اما در ایمیل مارکتینگ، همه چیز تحت کنترل شما است.
  5. عملکرد آسان: علاوه بر مقرون به صرفه بودن این روش، شما برای اعمال استراتژی های بازاریابی ایمیلی نیازی به تخصص خاصی ندارید. با یاد گرفتن اصول ایمیل مارکتینگ به نتایج فوق العاده ای دست پیدا خواهید کرد. از مزایای دیگر ایمیل مارکتینگ این است که در صورت بروز هرگونه اشتباه جای نگرانی وجود ندارد زیرا که به راحتی امکان جبران اشتباه وجود دارد.

چه مشاغلی نیاز به ایمیل مارکتینگ دارند؟

تمام مشاغل، مخصوصا آن‌هایی که نیازمند به تعامل و ارتباط مستقیم با کاربران هستند و همواره مشتریان آنها را دنبال می کنند، نیاز به روش های مختلف بازاریابی از جمله ایمیل مارکتینگ دارند. علاوه براین برای کسب و کارهایی که توانایی پرداخت هزینه های زیاد تبلیغاتی را ندارند بسیار موثر است، به‌ این شرط که به مخاطبان هدف خود برسند. ایمیل مارکتینگ، روشی موثر برای حفظ و نگهداری کاربردی است.

انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ

انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ

در رابطه با انواع سرویس های ایمیل مارکتینگ نظرات متفاوتی وجود دارد، به صورتیکه همین الان با یک جستجو کوتاه در وب با منابع مختلفی روبرو می شوید که از نظر هر کدام ایمیل مارکتینگ شیوه های خاصی را شامل می شود. بعضی از آنها فهرست 8 موردی یا 12 موردی برای انواع آن مطرح کردند. اما به صورت کلی، ایمیل ها در 5 گروه مختلف قرار میگیرند:

  1. ایمیل‌ خبری (خبرنامه ها): این دسته از ایمیل ها به‌صورت مختصر دربرگیرنده اخبار و پیام‌های تبلیغاتی هستند که  مجموعه ها برای مشتریان خود ارسال می‌کنند و تعاملات خود را با آنها حفظ می کنند.
  2. ایمیل‌ تبلیغاتی (اسپانسری): این نوع بازاریابی مناسب مجموعه هایی است که هنوز جامعه هدف خود را تشکیل نداده و به دنبال جذب کاربر هستند. از طریق این ایمیل‌ها اطلاعاتی درباره مجموعه،‌ محصولات و خدمات ارائه می شود تا بتوانند کاربران بیشتری را به خود جذب نمایند.
  3. ایمیل‌ اختصاصی (ایمیل ویژه): ایمیل ‌هایی هستند که صرفا درباره یک موضوع خاص و یا هدف خاصی برای تعداد محدودی از مخاطبان ارسال می‌شوند. برای مثال یک مجموعه از طریق ایمیل اختصاصی به مشتریان خود در رابطه با  تخفیف‌های ماهانه و یا مناسبتی اطلاع رسانی کند.
  4. ایمیل‌ تبادلی: این دسته از ایمیل ‌ها به تبادل اطلاعات میان کاربران و مجموعه ها می پردازند. برای مثال، هنگامی که در یک یک خبرنامه ثبت‌ نام می‌ کنید و یا فرم عضویت در سایتی را پر کرده اید، این نوع ایمیل ‌ها تبادلی محسوب می شوند و در رابطه با نحوه  ثبت نام و مراحل آن اطلاعاتی می‌دهند. ایمیل خوش آمدگویی نیز از این دسته از ایمیل ها محسوب می شود.
  5. ایمیل‌ پرورش مشتری: آخرین نوع ایمیل که در ادامه ایمیل‌های تبلیغاتی هستند، ایمیل پرورش مخاطب می باشد. به این معنا که شما در این مرحله  مخاطبان هدف خود را جذب کرده‌اید و در حال حاضر آنها کاربران سایت شما می باشند. با استفاده از این نوع ایمیل پیشنهاداتی مطرح خواهید کرد که کاربران به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

آموزش ایمیل مارکتینگ در 9 مرحله

  1. جمع آوری بانک اطلاعاتی برای کمپین ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ برای رسیدن به نتیجه نیاز به صبر و تلاش مداوم دارد. اولین کاری که می بایست انجام دهید تهیه فهرستی از ایمیل های مشتریان بالقوه است. یکی از روش های جمع آوری ایمیل ها، رجوع به کاربرانی که در سایت شما ثبت نام کردند می باشد. این ایمیل ها از ارزش بالایی برخوردار هستند، پس از تهیه لیست نهایی یک خروجی اکسل نیز از آن داشته باشید و به عنوان نسخه پشتیبان در پوشه ای امن نگهداری نمایید. به هیچ عنوان لیست ایمیل نخرید؛ چرا که مجموعه شما را با یک چالش جدی رو به رو خواهد کرد. ارسال ایمیل بدون رضایت کاربران، باعث آسیب مستقیم به اعتبار مجموعه شما و قرار گرفتن در فهرست اسپم ها می شود.
  1. انتخاب یک میزبان مناسب برای ایمیل مارکتینگ: پس از جمع آوری اطلاعات و طبقه بندی کردن آنها، نوبت به تولید محتوا جهت ایمیل مارکتینگ است. ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که حتما می بایست نیروی طراح کمپین استخدام کنید؟ اگر بودجه مناسبی برای اینکار دارید و می خواهید تخصصی در این زمینه فعالیت کنید ایده بسیار خوبی است، در غیر اینصورت در بسیاری از موارد با کمک پلتفرم های ایمیل مارکتینگ می توانید به صورت فردی اقدام به طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ بکنید. برخی از محبوب ترین پلتفرم های ایمیل مارکتینگ Mailchimp ، AWeber، iContact و… می باشد.
  2. هدف گذاری و انتخاب یک عنوان خاص (مهمترین اصل ایمیل مارکتینگ): اکنون هدف از ارسال ایمیل را مشخص نمایید؛ فراموش نکنید که تعیین عنوان، طرح های گرافیکی و محتوای کمپین ارتباط مستقیمی با هدف شما دارد. هدف شما می تواند معرفی مجموعه، محصول و یا خدمات جدید، ارائه کد تخفیف، آموزش های کاربردی و… باشد. اکثر افراد در روز فقط دو الی سه بار ایمیل خود را بررسی می کنند و با تعداد بالایی ایمیل تجاری مواجه می شوند. در چنین شرایطی، برگه برنده شما داشتن یک عنوان خاص و منحصر به فرد برای جذب کاربران است. انقدر جذاب که در میان انبوهی از ایمیل های تبلیغاتی، شما را برای مطالعه کردن انتخاب نماید. عنوانی انتخاب کنید که علاوه بر سادگی و قابل فهم بودن جذاب و خاص باشد. عنوان می بایست حس کنجکاوی را در کاربر ایجاد کند.
  3. طرح گرافیکی جذاب: سایت و کمپین ها، ویترین شما در فضای مجازی محسوب می شوند، بنابراین اهمیت جذابیت بصری در آنها بسیار بالا است. پلتفرم های خدمات ایمیل مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم کردند که از میان قالب های آماده، طرح مدنظر خود را انتخاب کرده و آن را سفارشی سازی نمایید، جهت افزایش زیبایی بصری طرح از ابزار های انتخاب پالت رنگی استفاده کنید. در این زمینه می توانید با یک گرافیست نیز مشورت کنید. همیشه از دید کاربر به ایمیل نگاه کنید. اولین چیزی که به چشم میخورد لوگوی مجموعه شما است، در عین سادگی چشم نواز باشد.
  4. توجه کافی به محتوا ( هدفمند عمل کنید): پس از توجه به ویژگی های بصری، نوبت تولید یک محتوای جذاب است.از طریق این محتوا با کاربران مذاکره حرفه ای خواهید داشت.بنابراین به یک برنامه ریزی و استراتژی خاص برای ترغیب مخاطب به مطالعه و دنبال کردن نیاز دارید. ایمیل خوش آمدگویی را فراموش نکنید، نرخ باز شدن این نوع ایمیل حدود 84% است.
  5. به کاربردن لینک های مفید: همانطور که محتوای ایمیل نیاز به برنامه ریزی و استراتژی دارد، استفاده از لینک های هدفمند نیز از رکن های مهم بازاریابی ایمیلی است. به هیچ عنوان از تعداد زیادی لینک که هر کدام به یک صفحه هدایت می شوند استفاده نکنید. در استفاده از لینک ها در میان متن کاملا هوشمندانه عمل کنید تا شما را به هدف نهایی برسانند.
  6. ارسال ایمیل در زمان مناسب: در دنیای دیجیتال مارکتینگ هیچ مسئله ای تصادفی صورت نمی گیرد. حتی اگر می خواهید ایده ای را مورد سنجش قرار دهید حتما برای آن برنامه ریزی کنید و براساس حدس و گمان پیش نروید. این تصور که می توانید هر زمانی ایمیل را ارسال کنید و کاربر آن را مورد مطالعه قرار دهد اشتباه است. کاربران فقط در بازه زمانی های محدودی به ایمیل های خود توجه می کنند و ارسال ایمیل در تایم نامناسب فرصت سوزی است. برای یافتن تایم مناسب کافیست نیاز مخاطب را بشناسید و زمان ارسال پیام را براساس خواست کاربران تنظیم نمایید.
  7. بررسی تمام جوانب پیش از ارسال ایمیل: قبل از ارسال ایمیل برای کاربران، ابتدا یک ایمیل آزمایشی برای خودتان ارسال کنید و در وسایل الکترونیکی مختلف (لپ تاپ، تلفن همراه، تبلت) باز کنید. به ایمیل همانند یک کاربر نگاه کنید تا اگر نکته ای جا انداختید و یا اشتباهی مرتکب شده اید را متوجه شوید. همچنین تمام لینک ها و صفحات فرود را نیز بررسی کنید.
  8. عملکردتان را مورد ارزیابی قرار دهید: بررسی و تحلیل عملکرد ایمیل مارکتینگ، به شما در طراحی کمپین های بعدی کمک های شایانی می کند. برای بررسی عملکرد کمپین ایمیل مارکتینگ خود می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. معیار هایی که در این زمینه باید سنجیده شود به شرح زیر است:
  • میزان باز شدن ایمیل: تعداد افرادی که ایمیل شما را باز کرده اند، نسبت به کل گیرندگان.
  • میزان کلیک: تعداد افرادی که بر روی لینک های ایمیل کلیک می کنند، نسبت به کل گیرندگان.
  • تعداد لغو اشتراک: تعدادی افرادی که اشتراک خود را لغو نموده اند، نسبت به کل گیرندگان.
  • نرخ پرش: ایمیل هایی که به هر دلیلی به دست کاربران نرسیده است، نسبت به تمام پیام های ارسال شده.

نکات فنی در طراحی ایمیل ها

برای رسیدن به بهترین نتیجه در ایمیل مارکتینگ می بایست به یک سری نکات فنی توجه کنید:

  1. دکمه واکنشگر: در پایان ایمیل یک دکمه لغو اشتراک (عضویت) برای کاربران قرار دهید تا اگر تمایلی به دریافت ایمیل نداشته باشند، به آسانی عضویت خود را لغو نمایند؛ با اینکار نشان می دهید که سلیقه و نظر مخاطبان چقدر برایتان مهم است.
  2. تنظیمات مرتبط با سرور دریافت: در طراحی می بایست طوری عمل کنید که تمام سرویس های ارائه دهنده ایمیل Gmail، Yahoo به راحتی آن را باز کرده و بخوانند.
  3. اندازه ایمیل برای تلفن همراه: با افزایش استفاده از تلفن همراه حتما توجه داشته باشید که اندازه تصاویر، محل قرار گرفتن متن، فونت ها و…. هم در تلفن همراه و هم در لپ تاپ به درستی نشان داده شود. بهتر است ایمیل‌ ها را به صورت تک ستونی طراحی نمایید، چرا که ایمیل‌‎ تک ستونی در موبایل بهتر نمایش داده می شود.

عواملی که منجر به عدم بازدهی در ایمیل مارکتینگ می شود

  1. به هیچ عنوان سراغ خرید بانک ایمیل نروید: در حقیقت خرید اطلاعات برای پیشرفت و ترقی یک مجموعه کار بیهوده ای است و علاوه بر اتلاف زمان و هزینه منجر به ایجاد خطا در ارزیابی عملکرد کمپین می شود.
  2. عجله نکنید: ایمیل مارکتینگ فرایندی طولانی مدت است و برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز به صبر دارید. هرگونه تعلل و یا به تاخیر انداختن این فرایند هیچ منفعتی را به شما نمی رساند.
  3. تبلیغ ممنوع: همانطور که در ابتدا گفتیم ایمیل مارکتینگ با تبلیغات ایمیلی بسیار متفاوت است؛ تبلیغ مستقیم منجر به اسپم شدن و از دست رفتن کاربرانتان می شود.

روش های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل

روش های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل

  1. به عنوان یک فرستنده اعتبار ایمیل خود را افزایش دهید: یکی از عوامل مهم برای قرار گرفتن در در تب اصلی Gmail، اعتباری است که توسط جیمیل ارزیابی می شود. به بیان ساده تر جیمیل تصمیم می گیرد شما را وارد پوشه اصلی و یا اسپم کند. بنابراین پیش از ارسال پیام با استفاده از ابزار هایی نظیر Mail-Tester از نمره هرزنامه خود آگاه شوید و آن را به کمترین حد برسانید.
  2. ایمیل را به صورت شخصی سازی ارسال نمایید: راهکار ساده برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها، شخصی سازی آنها است. این کار را به راحتی با ابزار Mail Merge می توانید انجام دهید. وارد کردن ایمیل در صفحه اصلی سایت باعث ایجاد حس اعتماد و تعلق خاطر در کاربران می شود.
  3. بیش از اندازه از کلماتی که ایمیل را اسپم می کند استفاده نکنید: کلماتی که Gmail براساس آن ایمیل را تبلیغاتی تشخیص می دهد. این کلمات شامل رایگان، فروش، بهترین قیمت، کسب درآمد، ترخیص و…. میشود. البته برای ارسال ایمیل نیاز به استفاده از این کلمات دارید، اما از استفاده بیش از اندازه از آن­ها خودداری نمایید.
  4. یک قالب اصولی انتخاب کنید: استفاده بیش از اندازه از فونت ها و قالب های مختلف باعث اسپم شدن ایمیل می شود. بنابراین بیش از اندازه از فونت و قالب های مختلف استفاده نکنید.
  5. پاورقی مختصر: پاورقی را کوتاه در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید لیستی از قوانین، شرایط و ضوابط را در پایان متن خود بیاورید، در این صورت صرفا موارد مهم را مطرح کنید و بقیه را حذف نمایید.
  6. آدرس های غیر واقعی را بشناسید: تشخیص آدرس ایمیل واقعی از غیر واقعی بسیار آسان است فقط کافیست از چارچوب سیاست فرستنده ((SPF استفاده نمایید. عملکرد آن به صورت مقایسه IP های فرستنده است و به شما این اطمینان را می ­دهد که ایمیل در لیست IP هایی که از قبل تایید شده است یا خیر؛ سپس با خیال راحت می توانید ایمیل را ارسال کنید.
  7. تولید محتوای با ارزش: تمرکز اصلی خود را به جای تبلیغات و فروش بر روی خلق محتوای ارزشمند بگذارید. اگر مخاطبان پیام شما را مورد مطالعه قرار دهند و آن را ارزشمند تلقی کنند، به احتمال زیاد پیام شما به صفحه اصلی وارد می شود. برای تولید محتوای ارزشمند می توانید از اخبار روز زمینه کاری خود، محصولات و خدمات جدید، معرفی جذاب مجموعه و کارکنان، همکاری با سایر حوزه ها، اسپانسر شدن و….. استفاده نمایید.

برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ موفق

  • دسته بندی از بانک اطلاعاتی خود داشته باشید.
  • پیش از ارسال ایمیل از کاربران اجازه بگیرید.
  • ایمیل را مختصر بنویسید و به ریسپانسیو بودن آن توجه کافی داشته باشید.
  • پیشنهادات تشویق کننده را از یاد نبرید (کد تخفیف).
  • از آدرس‎‌های شخصی به جای آدرس رسمی استفاده کنید. این مسئله بر روی نرخ کلیک تاثیر زیادی خواهد داشت.
  • در پایان ایمیل از کاربران تشکر کنید.

در نهایت

بدون تردید ایمیل مارکتینگ از بهترین روش های بازاریابی آنلاین است. ایمیل مارکتینگ شرایطی را فراهم می کند که مجموعه و محصولات خود را به تعداد زیادی از کاربران معرفی نمایید. در این نوشتار به صورت جامع با تعریف مزایا و کاربرد ایمیل مارکتینگ آشنا شدیم. همچنین از نشانه های موفقیت در این زمینه قرار گرفتن در صفحه اصلی ایمیل ها است. که در این رابطه نیز راهکار هایی را ارائه دادیم. اگر در زمینه انتخاب سرویس ایمیل مارکتینگ سوال و ابهامی دارید می توانید به مقاله بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ مراجعه نمایید.

طبق عادت در انتهای هر مقاله آموزشی، نکته ای مهم برای پیشرفت و توسعه سریعتر وب سایت گفته می شود. با استفاده از افزونه قدرتمند ووکامرس می توانید با خروجی گرفتن از محصولات به صورت مداوم و زمان بندی شده اطلاعات دقیقی از انبار خود داشته باشید.

امیدواریم این نوشتار برایتان مفید واقع شده باشد.

0/5 (0 نظر)
این مطالب را از دست ندهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها